K22 på langtur til Mariager Fjord

K22 var i weekenden den 3. og 4. juni 2023 på Mariager Fjord med base i Hadsund Roklub. Mary og Eva havde været så elskværdige (letsindige?) at invitere os uden for dagligt rofarvand, så vi kunne se mere af den store verden fra vandsiden og lære lidt mere om, hvad der kan ske, når man er i roklub.

Turen i tal:

• 9 K22ere
  • 3 langtursstyrmænd
  • 3 hjælpe-roere, der trådte til i nødens stund
  • 1 ret god vejrudsigt
  • 63 roede kilometer - lørdag mod vest fra Hadsund, søndag mod øst fra Hadsund
  • 31 juice-brikker
  • 2 trillebørfulde slimet og halvråddent halloween-tang - vi sætter nu meget mere pris på vores eget skønne, hjemlige ålegræs
  • 1 LT-styrmand med minimum 3 alter-egoer
  • 1 anekdote om en øreflip, der var klar til at give slip
  • 40 frikadeller produceret omkring kl. 23 lørdag aften - med kærlighed
  • 1 intuitiv dansetrup, for hvem det næsten lykkedes at fortolke dagens store begivenheder
  • 2 vinterbadere i sommerkostumer
  • 1 fuldmåne, næsten lige så stor, som den de har i Frejlev
  • 1 sæde med 8-kantede hjul

Sum: En masse glade, trætte og taknemmelige kvinder i deres næstbedste alder.

K22 takker alle hjælpere for at stille deres ekspertise og udsøgte selskab til vores rådighed. Hvor var det godt! Se billeddagbog herunder.

På vegne af K22,

Kirsten S

Fotos fra Annette L. A., Lærke H, Gitte K, Karin F, Kirsten S

Næsten klar til afgang fra Hadsund Roklub lørdag formiddag

Ting, der foregår i en båd undervejs mod vest

Madpakker i Mariager

En uhyre multi-facetteret LT-styrmand

Roning fra hjertet

En kilometer-kage med ret høj foderværdi vakte begejstring ved Bramslev Bakker

Morfar ved Bramslev Bakker – bum.

Den traditionelle K22-rating af toiletforhold. Ved Bramslev Bakker gives der 5 stjerner i kategorien for ”Off grid-toiletter”

Fladmast og forladt – et stemningsbillede.

Der sad 14 danskere og 1 nordmand på en tømmerflåde….

Med god medvind var vi hurtigt tilbage i Hadsund, hvor bådpladsen er bred som en 6-sporet motorvej

Faciliteterne i Hadsund er fantastiske, men ålegræsset i vores hjemlige slæbested er noget mere lækkert end dette svovlduftende snask.

… og bådvognene er som skabt til at trække så meget som muligt med op.

Vi huskede at dokumentere vores kanintrøjes færden rundt i verden til vores K22-album

Mange havde valgt ”fiske-tapas” til aften…

En LT-styrmand, der ønsker at være anonym

Så var klokken blevet 23 lørdag aften – et godt tidspunkt at lave frikadeller

Dansebillederne er blevet taget i censuren. Men da vi var færdige med at danse, var den her stået op.

Morgenmad og madpakke-produktion søndag morgen

Morgenstemning ved Mariager Fjord

”Majami” gør klar til at tage mod øst.

”Vel(c)ro - Båden med Dorterne

Landgang ved ”Lille Lamseben Strand”, frokost- og tissested. Nærmeste beboede område hedder passende nok ”Klattrup”, siger GoogleMaps

Brittas nye ven – skal vi kalde hende Lambi?

Tilbage i Hadsund havde enkelte overskud til at lave vores nye yndlingsstrækøvelse for lænden. Ellers havde vi nærmest glemt at tage billeder over middag. Vi var vist ved at være brugt op - mættede af oplevelser af alle mulige slags fra en hyggelig, lærerig og helt fantastisk dejlig tur på fremmed vand.