Julemarked

15. september 2025 12:27 , af Alice Nielsen

J u l e m a r k e d & J u l e m a r k e d s v a g t e r

Den 28. november kl. 13.00 åbner vi døren ind til årets julemarked.

Kom frisk. Hvem får langet fleste æbleskiver over disken i år?

Og det kan vi så ikke svare på, for det er som med de roede km – ingen tæller. Altså ingen præmier for at ’sælge’ mest, men til gengæld kan vi byde på en hyggelig vinteraktivitet, hvor du muligvis møder nogle roere, du ikke har mødt før, og helt sikker kommer du til at møde nogle mennesker, der sætter pris på din gode service, din venlighed og det at komme ind i et lunt lokale, hvor de kan nyde gløgg, æbleskiver, varm kakao, kaffe, the eller et skønt glas saft. Døren til julemarkedet lukkes igen den søndag den 21. december.

Fortjenesten fra julemarkedet går til Bådfonden, men undtagelsesvis har bådfonden sponsoreret andet end både – f.eks. et køkken og møbler. Julemarkedsgruppen kan vi sætte rammerne for aktiviteten, men det er hele klubben der i fællesskab skabet indtjeningen til Bådfonden.

I år er der brug for 216 ’personer’ for at dække vagterne., så byd endelig ind på en eller flere vagter. Skemaerne er sat op og kuglepennene fundet frem. Alt hjælp værdsættes.

Uanset om du har erfaring med deltagelse i julemarkedet, eller du deltager for første gang, glæder vi os meget til at se dig og evt. hjælpe dig i gang med opgaverne.

Hvad skal jeg lave?
Et vagthold består af 4 eller 5 deltagere. Vagtholdet fordeler selv opgaverne. Hvem ekspederer kunderne, hvem passer køkkenet og hvem tæller gæster og evt. fortæller lidt om rådhuset. Informationsmateriale er til rådighed. Måske er der også en udstilling i Saxosalen, som vi skal holde øje med. Vi tager også imod julegaver, der deles ud en hjælpeorganisation.

Alle er ansvarsvarlig for at tørre borde af og sørge for, at lokalerne er indbydende og julemusikker flyder stille og roligt ud af højtalerne.

Hvordan får jeg en vagt?  

Skriv dig på vagtskemaet, som du indtil primo november finder inden for indgangen til klubben. Når vagtplanerne fjernes der fra, vil der komme information om, hvad du så skal gøre for at få en vagt.  HUSK at én vagt er bedre end ingen vagt.  

Spørgsmål om julemarkedet.
Du er til enhver tid velkommen til at ringe til Mary på 40 25 11 44 eller til Anne R. på 20 15 10 09 for at høre mere om, hvad det indebærer at tage en vagt på julemarkedet. . Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte en af de andre i julemarkedsgruppen. Det planlægges at afholde informationsmøde på Rådhuset, Gl. Torv.  Vi glæder os til at se jer alle på rådhuset.

Hilsen julemaarkedsgruppen:
Mary Jakobsen, Anne Ringgren, Else Marie Andersen, Inger Bigum, Helle Jessen, Britta Jensen, Alice Nielsen.